Thursday, March 17, 2022

Uppsats om inflytelserik person

Uppsats om inflytelserik person



Som Eagle Scout representerar jag de saker som Mr. Jag med, inflytelserik person uppsats, planerar att bo i en liten stad efter examen från college, och den positiva effekten är något jag måste ge för att vara nöjd med mitt liv. Inflytelserik person Jazzmusik Louis Armstrong. Inflytelserik personfilantropi Stevie Wonder. Det var här jag träffade Jane Doe, en exceptionellt stark tjej med en kraft som är smittsam. Uppsats om inflytelserik person uppsatsen luktar påhitt.





Relaterade uppsatser



Hem — Uppsatsprov — Livet — Inflytelserik person — Den mest inflytelserika personen i mitt liv. Vilket ämne som helst. Vilken typ av uppsats som helst. Vissa människor i våra liv har denna speciella förmåga att inspirera. De ger oss styrka när det blir tufft, när vi känner oss pessimistiska på grund av vissa händelser i våra liv, eller de motiverar oss att göra de saker vi vill men är rädda för. De påverkar oss genom hur de lever sina liv. Det finns många människor som inflytelserik person uppsats vara förebilder för mig. En av dem är min styvfar. Honom beundrar jag mest av allt.


Han hjälpte mig i många situationer, och jag blev den person jag ville ha på grund av honom. Han är också en förebild i livet för de flesta människor som har förmånen att lära känna honom. Anledningarna till att jag värdesätter min styvfar är hans optimism, hårda arbete och hans vänlighet. Tillsammans med att behöva ta hand om sig själv var han tvungen att ta hand om sin mamma. Han gick fortfarande i skolan kl inflytelserik person uppsats tid, att behöva göra ströjobb här och där. Hans mamma inflytelserik person uppsats inte ha mycket för honom vid tiden efter att hans far hade gått bort. Därför lämnades han i en situation som många skulle ha kallat hopplös. De flesta unga skulle ha tappat hoppet och gett upp sig själva till förtvivlan. Detta var dock inte fallet för min styvfar. Han tittade på de positiva aspekterna av sitt liv. Medan han var tvungen att arbeta och gå i skolan drömde han att han en dag skulle bli en framgångsrik pilot.


Trots alla svårigheter gav han upp varken att arbeta eller gå i skolan. Han fortsatte med sin utbildning, och hans nuvarande framgång i karriären visar vikten av positivt tänkande. En sak till som jag respekterar min styvfar för är hans vilja att arbeta hårt. Efter att ha gått ut gymnasiet i toppen av sin klass gick han in i Marine Corps, där han tjänstgjorde i Koreakriget som stridspilot, inflytelserik person uppsats. Efter att hans turné var över kom han tillbaka, lite omskakad, men oskadd och med sin GI-räkning, skrev han in sig i USC och tog examen i toppen av sin klass igen, med utmärkelser summa cum laude. Min styvfar stod inför stor ekonomisk press över inflytelserik person uppsats. Han var tvungen att ta hand om sina familjemedlemmar på sin inflytelserik person uppsats. Den här mannen var den enda personen som höll vår familj igång.


Att först vara en underbetald brandman, inflytelserik person uppsats, vilket är en egen bedrift på grund av det faktum att han hade inflytelserik person uppsats klarade inte bara ett svårt fysiskt test utan också en mental examen innan han ansågs vara brandman. Hans nästa befordran var till måttligt betald ingenjör, och för att komma dit var han tvungen att klara ett skriftligt såväl som ett fysiskt prov. Dessutom, för att kvalificera sig för befordran, var han tvungen att ha tre enheter i IFSTAs utbildningsprogram; dessa är enheter 3 Hose Practice; 5 Eldströmmar; och 6 brandapparater. Slutligen befordrades han till en välbetald kapten på Glendale Fire Department, och för att komma till befattningen som kapten var han tvungen att slutföra IFSTA-utbildningen med minst två år i klass som brandlöjtnant mätt som ett år efter datumet för skriftlig tentamen och godkänd officersutbildning.


Också, inflytelserik person uppsats, vid sidan om var han privatpilot så att han kunde tjäna extra pengar. Han arbetade hårt för att säkerställa att vi kunde gå i de bästa skolorna och fick en ordentlig måltid. Förutom dessa saker som jag lär mig av hans liv, ger han mig också råd om vikten av hårt arbete. Med tiden har jag anpassat mig till hans sätt att tänka och förvandlats till en hårt arbetande person. Äntligen är min styvfar en av de snällaste människorna jag känner. Han har till exempel tre barn med sin första fru, inflytelserik person uppsats, ändå behandlade han mig som sin egen dotter så att jag aldrig kände mig utanför. Han gav alltid lika möjligheter till varje barn.


Jag minns när han belönade mig med en väldigt vacker nål efter att jag gått ut gymnasiet. Detta är inte vanligt med de flesta styvpappor. Men han bryr sig verkligen om och uppskattar mig som sin styvdotter, som om jag vore hans kött och blod. Och han behandlar alla med lika vänlighet. Jag beundrar min styvfar mest eftersom han är modellen som har format mitt liv genom att visa mig de tre viktigaste sakerna i livet, som är optimism, hårt arbete och vänlighet. Min styvfar är en sann inspiration i mitt liv. Han har visat mig att att ha rätt attityd och värderingar kan påverka människorna runt omkring dig.


Men jag kan bara försöka sträva efter att bli som honom. Tiden jag spenderar med honom räcker aldrig till. Jag försöker interagera med honom när jag får chansen. Detta beror på att jag alltid lär mig något nytt, varje gång jag är runt honom. Utan tvekan är han en förebild för alla. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en inflytelserik person uppsats studerande. Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik. Förlåt, inflytelserik person uppsats, vi kunde inte parafrasera denna uppsats. Våra professionella skribenter kan skriva om det och ge dig ett unikt papper.


Vill att vi skriver en bara för dig? Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Denna uppsats har lämnats in av en student, inflytelserik person uppsats. Detta är inte ett exempel på det arbete som skrivits av professionella essäförfattare. Den mest inflytelserika personen i mitt liv Ämne: Livskategori: Hjälte Ämne: Inflytelserik person Sidor 2 ord: Publicerad: 14 september Nedladdningar: Ladda ner Skriv ut. Få hjälp med att skriva. Pssst... vi kan skriva en originaluppsats bara för dig. Din tid är inflytelserik person uppsats. Få hjälp med uppsatsen.


Relaterade essäer Framgångsberättelser om självgjorda miljonärer essä. Uppsats om boxningshistoria, regler och inflytelserika individer. Min favoritperson, My Friend Vie Essay, inflytelserik person uppsats. Uppsatsen om de viktigaste och mest inflytelserika människorna från kolonialtiden och den romantiska perioden. Theodore Roosevelts mest inflytelserika prestationer – den 26:e presidenten i USA:s uppsats. Rupert Murdoch och hans affärsframgångar runt om i världen Uppsats om inflytelserik person. Dark Alliance av Gary Webb och hans uppenbara självmordsuppsats. Diskussion om varför Chris Mccandless bör beundras essä. The Life of Henry Ford: Education, Motivation, and Entrepreneurship Essay. Hitta gratis uppsatser Vi förser dig med originaluppsatsprover, perfekt formatering och styling. Citera denna uppsats För att exportera en referens till den här artikeln, välj en referens inflytelserik person uppsats nedan: APA MLA Harvard Vancouver den mest inflytelserika personen i mitt liv.


Den mest inflytelserika personen i mitt liv. Den mest inflytelserika personen i mitt liv [Internet]. Beställ nu. Kontrollera din inkorg. Beställ nu. Relaterade ämnen Mod Uppsatser Respekt Uppsatser Tacksamhet Uppsatser Mänsklighet Uppsatser Hopp Uppsatser. Hallå där! Är du intresserad av att få ett skräddarsytt papper? Kolla in det! Har svårt att hitta den perfekta uppsatsen? Anlita en författare. Jag förstår, inflytelserik person uppsats. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. Källor och citat tillhandahålls.





uppsats om invandrare



Autism Inflytelserik Person Temple Grandin. Stevland Hardaway Morris, snart känd över hela världen som Motown-musikikonen Stevie Wonder, föddes till Calvin Judkins och Lula Mae Hardaway den 13 maj, i Saginaw, Michigan. På grund av att han var sex veckor för tidig, placerades Wonder i en inkubator där han så småningom Influential Person Philanthropy Stevie Wonder. Inledning Vårt presentationsämne var Henry Ford som är en amerikansk industriman som revolutionerade bilindustrin med sina löpande band och produktionsmetoder samtidigt som den i hög grad påverkade samhället. Mina två gruppmedlemmar var Ata och Timothee.


Jag gjorde allmän forskning om Henry Ford för att kunna Henry Fords inflytelserika person. Henry Ford var en amerikansk industriman och affärsmagnat som hade myntat omvandlingen av bilar och formade 1900-talet när det fortsätter att påverka 2000-talet. Henry Ford lät området för kommersiella bilar blomstra, när han ständigt revolutionerade fabriksproduktionen med sin biografi Henry Ford Influential Person. Christopher McCandless bör erkännas för att han levde som han ville och levde efter sina idéer. Chris var ett medelklassbarn med stödjande föräldrar och en högskoleutbildning. Han levde som han ville och på vägarna hjälpte han och tillfogade människor smärta. Hans renhet Chris Mccandless Inflytelserik Person.


Inflytelserik personlighet självmord. Cyril Ramaphosa Under året började Cyril Ramaphosa sina bedrifter inom affärsområdet genom att försöka hjälpa underprivilegierade ungdomar genom att ge dem stipendier för att gå på universitetet. Därifrån engagerade han sig i andra initiativ som hjälpte till att lyfta samhället och så småningom riktigt Inflytelserik Person Framgång. De tio viktigaste personerna eller inflytelserika personerna är John Smith, Benjamin Franklin, Thomas Paine, Fredrick Douglas, Edgar Allan Poe, Washington Irving, Hennery Schoolcraft, Noah Webster, Jonathan Edwards, Anne Brad sheet. Dessa är alla viktiga, inflytelserika människor i hela kolonialtiden och Romantisk period.


hur senare på Influential Person Personality. Känner mig stressad över din uppsats? Från 3 timmars leverans. Uppdrag Uppsatser Handlingar Uppsatser om mig själv Uppsatser Alkoholuppsatser Basebolluppsatser Skönhetsuppsatser Karriärmål Uppsatser Juluppsatser Samhällstjänstuppsatser Mod Uppsatser. Filter Visa endast betygsatta uppsatser. Topp 10 liknande ämnen Biografi Hjältar Förebilder Riskta makten Tapperhet Superhjälte Mina hjältar Hjälpa andra Ledare. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu.


Åtta år och ett halvdussin passstämplar senare har jag kommit att värdera det jag har lärt mig på dessa resor om global historia, politik och kultur, såväl som min familj och mig själv. Medan jag värdesätter de olika världar som min mamma har öppnat för mig utomlands, har mitt liv förändrats lika mycket av det hon har visat mig bara två mil från mitt hus. Som tioåring följde jag ofta med min mamma för att namnge bort, ett lokalt soppkök och barncenter. Medan hon gick på möten hjälpte jag till med sommarprogrammet genom att jaga barn runt i byggnaden och utföra magiska trick.


Efter att äntligen ha fulländat "flytande pensel"-tricket började jag arbeta som volontär på heltid med de fem och sex år gamla barnen i juni förra året. Det var här jag träffade Jane Doe, en exceptionellt stark tjej med en kraft som är smittsam. I slutet av sommaren bestämde jag mig för att fortsätta mitt arbete på namn raderad som Janes handledare. Även om positionen ofta är svår, är de personliga belöningarna bortom artikulation. Under de sju år som gått sedan jag först gick in genom dörrarna till namn raderat , har jag lärt mig inte bara tanken på att ge till andra, utan också att få en känsla av ande från dem. Allt som min mamma någonsin har gjort har överskuggats av tanken bakom. Även om de råa upplevelserna jag har haft hemma och utomlands har varit spektakulära, har jag lärt mig att verkligen värdera dem genom att titta på min mamma.


Hon har berikat mitt liv med sin passion för lärande och förändrat det med sin hängivenhet för mänskligheten. I hennes oändliga kärlek till allt och alla hon berörs av har jag sett ett hopp och ett liv som verkligen är exceptionellt. Nästa år kommer jag att hitta ett nytt hem mil bort. Men min mamma kommer alltid att finnas vid min sida. Ämnet för denna uppsats är författarens mamma. Men skribenten fokuserar definitivt på sig själv, vilket gör den här uppsatsen så stark. Hon lyckas imponera på läsaren med sin reserfarenhet, volontär- och samhällserfarenhet och engagemang för att lära sig utan att någonsin låta skrytsam eller full av sig själv. Uppsatsen är också mycket välorganiserad. Av alla karaktärer som jag har "mött" genom böcker och filmer sticker två ut som personer som jag helst vill efterlikna.


De är Attacus Finch från To Kill A Mockingbird och Dr. Archibald "Moonlight" Graham från Field of Dreams. De tilltalar mig eftersom de förkroppsligar det jag strävar efter att vara. De är inflytelserika människor i småstäder som har en direkt positiv effekt på omgivningen. Jag planerar också att bo i en liten stad efter examen från college, och den positiva effekten är något jag måste ge för att vara nöjd med mitt liv. Både Mr. Finch och Dr. Graham är starka bikaraktärer i underbara berättelser. De symboliserar godhet, ärlighet och visdom. När berättelsen om min stad skrivs vill jag symbolisera dessa saker. Grunden har skapats för att jag ska kunna leva ett produktivt, hjälpsamt liv. Som Eagle Scout representerar jag de saker som Mr. Graham representerar. Graham, men snart går jag in i vuxenvärlden, en värld där jag ännu inte är beredd att leda.


Jag är helt säker på att Attacus Finch och Moonlight Graham som tonåringar ofta undrade vad de kunde göra för att hjälpa andra. De efterliknade förmodligen någon som de hade sett leva ett framgångsrikt liv. De såg någon som min farfar, år president för vår hemstadsbank, åtnjuta en livstid av att leda, dela och ge. Jag har sett honom tillbringa sin julafton med att ta presenter av mat och glädje till fattiga familjer. Ofta när hans bank inte kunde motivera ett lån till någon i nöd, gjorde min farfar lånet ur egen ficka. Han är en riktig Moonlight Graham, en man som har visat mig att karaktärer som Dr. Graham och Mr. Finch gör mycket mycket mer än att framkalla tårar och leenden från läsare och filmtittare.


Genom honom och andra i min familj känner jag att jag har förvärvat de värderingar och den brinnande önskan att gynna andra som kommer att ligga till grund för ett fantastiskt liv. Jag känner också att den grunden inte räcker till. Jag har ännu inte den sofistikering, kunskap och visdom som krävs för att lyckas som jag vill i vuxenvärlden. Jag känner att Harvard, framför alla andra, kan vägleda mig mot livet i storhet som kommer att göra mig till attacusfinken i min stad. Den här uppsatsen är ett bra exempel på hur man besvarar denna fråga väl. Denna sökande valde karaktärer som visade specifika egenskaper som speglar hans egen personlighet.


Vi tror att han är uppriktig när det gäller sina val eftersom hans skäl är att han är från en liten stad och så vidare. Vissa människor i våra liv har denna speciella förmåga att inspirera. De ger oss styrka när det blir tufft, när vi känner oss pessimistiska på grund av vissa händelser i våra liv, eller de motiverar oss att göra de saker vi vill men är rädda för. De påverkar oss genom hur de lever sina liv. Det finns många människor som kan vara förebilder för mig. En av dem är min styvfar. Honom beundrar jag mest av allt. Han hjälpte mig i många situationer, och jag blev den person jag ville ha på grund av honom. Han är också en förebild i livet för de flesta människor som har förmånen att lära känna honom. Anledningarna till att jag värdesätter min styvfar är hans optimism, hårda arbete och hans vänlighet.


Tillsammans med att behöva ta hand om sig själv var han tvungen att ta hand om sin mamma. Han gick fortfarande i skolan, på den tiden och var tvungen att göra ströjobb här och där. Hans mamma hade inte mycket för honom vid tiden efter att hans pappa hade gått bort. Därför lämnades han i en situation som många skulle ha kallat hopplös. De flesta unga skulle ha tappat hoppet och gett upp sig själva till förtvivlan. Detta var dock inte fallet för min styvfar. Han tittade på de positiva aspekterna av sitt liv. Medan han var tvungen att arbeta och gå i skolan drömde han att han en dag skulle bli en framgångsrik pilot. Trots alla svårigheter gav han upp varken att arbeta eller gå i skolan. Han fortsatte med sin utbildning, och hans nuvarande framgång i karriären visar vikten av positivt tänkande.


En sak till som jag respekterar min styvfar för är hans vilja att arbeta hårt. Efter att ha gått ut gymnasiet i toppen av sin klass gick han in i Marine Corps, där han tjänstgjorde i Koreakriget som stridspilot. Efter att hans turné var över kom han tillbaka, lite omskakad, men oskadd och med sin GI-räkning, skrev han in sig i USC och tog examen i toppen av sin klass igen, med utmärkelser summa cum laude. Min styvfar ställdes inför stor ekonomisk press under åren. Han fick ta hand om sina familjemedlemmar på egen hand. Den här mannen var den enda personen som höll vår familj igång. Att först vara en underbetald brandman, vilket är en bedrift i sig själv eftersom han inte bara var tvungen att klara ett svårt fysiskt test utan också en mental examen innan han ansågs vara brandman.


Hans nästa befordran var till måttligt betald ingenjör, och för att komma dit var han tvungen att klara ett skriftligt såväl som ett fysiskt prov. Dessutom, för att kvalificera sig för befordran, var han tvungen att ha tre enheter i IFSTAs utbildningsprogram; dessa är enheter 3 Hose Practice; 5 Eldströmmar; och 6 brandapparater. Slutligen befordrades han till en välbetald kapten på Glendale Fire Department, och för att komma till befattningen som kapten var han tvungen att slutföra IFSTA-utbildningen med minst två år i klass som brandlöjtnant mätt som ett år efter datumet för skriftlig tentamen och godkänd officersutbildning.


Dessutom var han privatpilot så att han kunde tjäna extra pengar. Han arbetade hårt för att säkerställa att vi kunde gå i de bästa skolorna och fick en ordentlig måltid.

No comments:

Post a Comment